dc.contributor.author |
Silva, Mariana Frota Correia da |
|
dc.contributor.author |
Scandolara, Marina |
|
dc.contributor.author |
Pazmino, Ana Veronica |
|
dc.date.accessioned |
2023-08-23T13:54:09Z |
|
dc.date.available |
2023-08-23T13:54:09Z |
|
dc.date.issued |
2020-05-12 |
|
dc.identifier.issn |
2596-237X |
|
dc.identifier.uri |
https://repositorio.ufsc.br/handle/123456789/249615 |
|
dc.description.abstract |
In the present work, the design methodology was combined with the theory of social design in
order to develop a product that can meet and, moreover, empower educators and educators in the
environmental education activities of the Lagoa do Peri Natural Monument. , located in the city of
Florianópolis, Santa Catarina. The article presents documentary research and field research
during the immersion stage, through observations and interviews with the park's public.
VIII ENSUS – Encontro de Sustentabilidade em Projeto – UNISUL – Palhoça – 12 a 14 de maio de 2020
Subsequently, the project's target audience was defined as students from the public schools
belonging to class D. Throughout the analysis and synthesis phases, various tools and techniques
were used such as mind map, word cloud, infographic, needs list, project requirements panel,
product synchronization analysis, among others in order to provide subsidies for the generation of
alternatives during the ideation stage. The result is a model for the park. |
pt_BR |
dc.description.abstract |
No presente trabalho, combinou-se a metodologia de design com a teoria do design social com o
objetivo de desenvolver um produto que possa atender e, mais do que isso, empoderar pedagogos e
educadores nas atividades de educação ambiental do Monumento Natural da Lagoa do Peri,
localizado na cidade de Florianópolis, Santa Catarina. O artigo apresenta pesquisa documental e
pesquisa de campo durante a etapa de imersão, por meio de observações e entrevistas com o
público do parque. Posteriormente, definiu-se o público-alvo do projeto como sendo os alunos da
rede pública municipal pertencentes à classe D. Ao longo da fases de análise e síntese, foram
utilizadas ferramentas e técnicas diversas tais como mapa mental, nuvem de palavras, infográfico,
lista de necessidades, painel de requisitos de projeto, análise sincrônica de produtos, dentre outros
com o fim de fornecer subsídios para a geração de alternativas durante a etapa de ideação. O
resultado é uma maquete para o parque. |
pt_BR |
dc.language.iso |
por |
pt_BR |
dc.publisher |
Grupo de Pesquisa Virtuhab |
pt_BR |
dc.subject |
Sustentabilidade; Parques Naturais; Educação Ambiental; Design Social; Maquete. |
pt_BR |
dc.subject |
Sustainability; Natural Parks; Environmental Education, Social Design; Scale Model |
pt_BR |
dc.title |
Maquete para a Promoção da Educação Ambiental no Monumento Natural da Lagoa do Peri – Florianópolis - SC |
pt_BR |
dc.title.alternative |
Model for the Promotion of Environmental Education in the Natural Monument of Lagoa do Peri - Florianópolis - SC |
pt_BR |
dc.type |
Article |
pt_BR |