The art of being aboriginal: films and aboriginal cultures in canadá

Repositório institucional da UFSC

A- A A+

The art of being aboriginal: films and aboriginal cultures in canadá

Mostrar registro simples

dc.contributor Universidade Federal de Santa Catarina pt_BR
dc.contributor.advisor Corseuil, Anelise Reich pt_BR
dc.contributor.author Pinheiro, Neide Garcia pt_BR
dc.date.accessioned 2012-10-26T03:35:56Z
dc.date.available 2012-10-26T03:35:56Z
dc.date.issued 2012-10-26T03:35:56Z
dc.identifier.other 299926 pt_BR
dc.identifier.uri http://repositorio.ufsc.br/xmlui/handle/123456789/95580
dc.description Tese (doutorado) - Universidade Federal de Santa Catarina, Centro de Comunicação e Expressão. Programa de Pós-Graduação em Letras/Inglês e Literatura Correspondente pt_BR
dc.description.abstract This dissertation analyses four films produced by Aboriginal filmmakers in Canada: Alanis Obomsawin.s Waban-aki: People from Where the Sun Rises (2007); Neil Diamond.s Reel Injun (2009); Igloolik Isuma Corporation.s Atanarjuat: the Fast Runner (2000) and The Journals of Knud Rasmussen (2007). These productions illustrate how cinema has become an important space for Aboriginal people to (re) imagine their histories and (re) create meanings of aboriginality from current perspectives. While the articulation of a discussion of identity and culture is at the core of Aboriginal films, this dissertation, through textual analysis, also takes into account how they may be moving, effective, beautiful works of art, which bring into light the art. of being Aboriginal in current times pt_BR
dc.description.abstract Esta tese analisa quatro filmes produzidos por cineastas aborígenes canadenses: People from Where the Sun Rises de Alanis Obomsawin.s;Reel Injun de Neil Diamond; Atanarjuat: the Fast Runner and The Journals of Knud Rasmussen produzidos pela Igloolik Isuma Productions. Esses quatro filmes ilustram como o cinema tornou-se um importante espaço para que cineastas aborígenes reimaginem suas histórias e recriem sentidos de aboriginalidade a partir de uma perspectiva atual. Enquanto as discussoes sobre identidade e cultura sao um elemento central nesses filmes, esta dissertação, com grande enfoque em análise textual, também os apresenta como emocionantes, efetivas e poderosas manifestações artísticas, que fazem emergir na tela a arte. de ser aborígene na atualidade en
dc.format.extent xii, 151 p.| il. pt_BR
dc.language.iso eng pt_BR
dc.subject.classification Literatura pt_BR
dc.subject.classification Cinema pt_BR
dc.subject.classification Indios pt_BR
dc.subject.classification Cultura pt_BR
dc.title The art of being aboriginal: films and aboriginal cultures in canadá pt_BR
dc.type Tese (Doutorado) pt_BR


Arquivos deste item

Arquivos Tamanho Formato Visualização
299926.pdf 3.063Mb PDF Thumbnail

Este item aparece na(s) seguinte(s) coleção(s)

Mostrar registro simples

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta

Estatística

Compartilhar