Title: | PROSPECTING HORIZONS FOR INTEGRATED TEACHING OF SUSTAINABILITY IN BASIC EDUCATION; PROSPECTANDO HORIZONTES PARA O ENSINO INTEGRADO DA SUSTENTABILIDADE NA EDUCAÇÃO BÁSICA |
Author: | de Lima, Verônica Batista; Barboza, Douglas Vieira; Bella, Ricardo Luiz Fernandes; Meiriño, Marcelo Jasmim |
Description: |
This work sought to analyze the teaching of sustainability in basic education schools, especially in the context of science teaching. As a research methodology, qualitative interviews were conducted with questions open to teachers of the first cycle of elementary school who teach science in three public schools and to pedagogical coordinators who work in basic education. The results showed the need to promote actions to disseminate knowledge about sustainability beyond science teaching. The main contribution of this article is to verify the current panorama of the teaching of sustainability in basic education in order to outline future teaching perspectives or guidelines. Este trabalho buscou analisar o ensino da sustentabilidade nas escolas de. educação básica, em especial, no contexto do ensino de ciências. Como metodologia de pesquisa foram realizadas entrevistas à professores que lecionam ciências e coordenadores pedagógicos que atuam na educação básica. Os resultados evidenciaram a necessidade de promover ações de disseminação do conhecimento sobre sustentabilidade para além do ensino de ciências. A principal contribuição deste artigo é a desenvolvimento de um panorama do ensino da sustentabilidade na educação básica. |
URI: | https://repositorio.ufsc.br/handle/123456789/246558 |
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
4224-Article Text-15623-2-10-20210112.pdf | 396.0Kb |
View/ |