Estudo sobre o potencial do consumo de produtos slow fashion no Rio Grande do Norte
Show simple item record
dc.contributor.author |
Dantas, Ítalo José de Medeiros |
|
dc.contributor.author |
Souza, Lívia Juliana Silva Solino de |
|
dc.contributor.author |
Teixeira, Breno Moore de Lima |
|
dc.contributor.author |
Alves, Ionara Tereza Pereira |
|
dc.contributor.author |
Medeiros, Ana Luísa Pereira de |
|
dc.date.accessioned |
2023-03-13T18:16:24Z |
|
dc.date.available |
2023-03-13T18:16:24Z |
|
dc.date.issued |
2022-08-24 |
|
dc.identifier.issn |
2596-237X |
|
dc.identifier.uri |
https://repositorio.ufsc.br/handle/123456789/245073 |
|
dc.description.abstract |
O slow fashion surge como um movimento que busca desacelerar a produção industrial de moda ao
sobrepor a valorização da qualidade, em detrimento à quantidade, e à exploração dos recursos
humanos e naturais. O objetivo deste artigo é identificar como os consumidores de vestuário do Rio
Grande do Norte (RN) percebem e se orientam às cinco dimensões do consumo de slow fashion,
assim como suas intenções de compra baseadas nestas dimensões. Foi planejado e aplicado um
questionário virtual com 209 indivíduos do Rio Grande do Norte. Os dados coletados foram
tratados por análise fatorial exploratória, confirmatória e modelagem de equação estrutural. Como
resultado, observou-se que a escala de orientação ao consumo de slow fashion não se ajustou
completamente ao cenário investigado. Concluiu-se que as dimensões equidade, localismo e
exclusividade possuem uma influência positiva na intenção de compra dos consumidores de slow
fashion do RN. |
pt_BR |
dc.description.abstract |
Slow fashion appears as a movement that seeks to slow down the industrial production of fashion
by overriding the valuing of quality, to the detriment of quantity, and the exploitation of human and
natural resources. The objective of this article is to identify how clothing consumers in Rio Grande
do Norte (RN) perceive and orient themselves to the five dimensions of slow fashion consumption,
as well as their purchase intentions based on these dimensions. A virtual questionnaire with 209
individuals from the Rio Grande do Norte, Brazilian state, was planned and applied. The collected data were treated by exploratory and confirmatory factor analysis and structural equation
modeling. As a result, it was observed that the slow fashion consumption-oriented scale did not
completely adjust to the investigated scenario. It was concluded that the dimensions equity,
localism and exclusivity have a positive influence on the purchase intention of slow fashion
consumers in the RN |
pt_BR |
dc.language.iso |
por |
pt_BR |
dc.publisher |
Grupo de Pesquisa Virtuhab/ UFSC |
pt_BR |
dc.subject |
Slow fashion; |
pt_BR |
dc.subject |
consumo; |
pt_BR |
dc.subject |
intenção de compra; |
pt_BR |
dc.subject |
comércio justo; sustentabilidade |
pt_BR |
dc.subject |
consumption; purchase intention; fair trade; sustainability |
pt_BR |
dc.title |
Estudo sobre o potencial do consumo de produtos slow fashion no Rio Grande do Norte |
pt_BR |
dc.title.alternative |
Research on the potential of the consumption of slow fashion products in Rio Grande do Norte |
pt_BR |
dc.type |
Article |
pt_BR |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
Statistics
Compartilhar